Snabbblogg

Hejsan!
Har haft sveriges längsta skoldag idag mellan 8-17 trots att vi bara har haft kemi och svenska. Eftersom min skola inte har några labbsalar just nu får vi labba på Universitet i Örebro några gånger under höst terminen, men tur nog är det bara 2 sådana gånger kvar! Efter skolan åkte mamma och jag och handlade mat så jag kom inte hem förrän 6. Jag har jätte mycket plugg just nu, så jag har bara hunnit rida en snabbis i ridhuset. Fast imorgon böejan jag inte förrän 2 eftersom jag har eftermiddags vecka och börja tidigast 11. Så imorgon kommer jag rida innan jag åkter till skolan.


Ridningen går verkligen inte bra just nu. Jag rider bara med handen och Pjotte är hela tiden jätte pigg eftersom jag har svårt att hinna med han för att jag prioriterar skolan före honom. Ja det kanske låter hemskt, men ridningen är för mig en hobby. Inte hela mitt liv som det är för en del. Jag tycker istället det är viktigt att man utbildar sig bra  och kämpar med skolan, så att man i framtiden kan få ett bra jobb. Helst av allt skulle jag vilja bli doktor eller jurist,  men vi får se vad jag kommer in på sen.

Vi hörs imorgon !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0