Gårdagens dressyrträning

Hej hopp!
Igår tränade jag (Karin) dressyr med Pjotte för min ena dressyr tränare Erika. Jag började med att värma upp han genom att trava fram han ordentligt på stora serpentin bågar i lång låg form. Det visade sig vara riktigt effektivt då han började trava på i stora ordentligt kliv samtidigt som han fick helt annat steg på frambenen. Jag har nog aldrig haft så pass bra trav i han som jag hade igår, vilket är riktigt kul. Pjotte började även jobba på med bakbenen riktigt ordentligt.
   Sedan fick jag samla upp han lite och tränade sedan på skänkelvikningar och flyttade han från hörnet-mitten-hörnet och gjorde likadant på andra sidan. Haha, skit vad vad sämst jag är som inte kan skriva bokstäverna, lite jobbigt att komma ihåg alla bokstäver på en 60-bana. Tur nog kan jag visa övningen med bild:


Sedan fick jag sittta ner i traven, hahah första gången sedan i maj som jag satt ner i trav. Det skumpades en hel del i sadeln kan jag säga.  I galoppen var han  jätte fin bjöd riktigt bra. Gud vad han var fin alltså igår. Jag är verkligen jätte stolt över han ! Nu blir det ut i stallet igen!


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

SV; Åh, tack karin! :D



kul att ni kan börja träna nu också, alla tävlingar är ju ändå typ slut nu, så då kan ni tagga till inför våren! :)

2010-10-19 @ 19:48:56
URL: http://fkallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0