Dagens ridning

Jag red Pjotte förut i ridhuset tillsammans med Åsa. Åsa hade varit så snäll och mockat åt mig så det ända som  jag behövde göra var att fixa höpåsar när jag hade ridit klart. TACK ! SJälva ridningen gick inte så jätte bra,men tur nog ska jag träna med Pjotte imorgon. Jag testade att rida med Olles dressyr sadel på Pjotte och den låg hyfsat bra. Fast det var väldigt ovant för mig att rida runt i dressyrsadel eftersom jag har ridit i Pjottes hoppsadel de senaste veckorna, då hans dressyrsadel inte längre ligger bra. Saknar faktiskt min dressyr sadel, trots att jag gillar att rida runt i hoppsadeln. Hursomhelst så kändes det som att han inte helt ärligt jobabde med ryggen och han var väldigt springig. Han har ju iof inte gått på tvådagar så det kanske är därför och för att jag red i en ny dressyrsadel  som det inte kändes bra, men jag blir ändå irriterad för jag vill att allt ska funka och gå lika bra som det gjorde i våras. Han var så fin lilla Pjotte precis innan han blev halt i maj. Så bra som han gick då har han alridg gått och vi fick en del placeringar med. Tur nog så fick vi galoppera för andra gången idag, så snart kan jag trimma upp han igen. Måste bara hitta övningar+ en dressyrsadel till en fet ponny, någon som har några tips ? :)


Pjotte och jag i våras när vi kom 2a i Lagtävlans programmet hos Arboga Rs


Kommentarer
Postat av: Erika Krönert Kjellsson

Din moster får väl ta med en sadel......o han var riktigt fin idag på slutet:))))så illa är det ej o han är snart i bättre form en i våras PUSS o KRAM älskade Karin

2010-10-06 @ 22:04:00
Postat av: Fredrika Källström

Ni är så fina så! :)



SV; Nej vad tråkigt :( men tur att han är bättre nu då! :D

2010-10-07 @ 17:07:40
URL: http://fkallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0